REAL-J

Pszichológai Tanulmányok, 1975

Pszichológai Tanulmányok, 14 - 1975.

[img]
Preview
Text
MTA_PszichologiaiTanulmanyok_14.pdf

Download (332MB) | Preview

Abstract

Lénárd Ferenc: Pszichológiai szempontok az ifjúság nevelésének megalapozásához Vajó Péter: Az ifjúságkutatás néhány alapkérdése Ranschburg Jenő: A szülői magatartás és a nevelői attitűdök hatása a gyermeki viselkedésre Komlósi Sándor: A szülői magatartásformák mintái - felső tagozatos tanulók szemével Sipos Kornél - Juhász Erzsébet - Vida Lajosné: A szülők megítélésének vizsgálata intrafamiliáris miliőártalom okozta magatartászavar miatt állami gondozásba vett 10-16 éves fiúknál Vastagh Zoltán: A nevelőhatás érvényesülésének útjai az osztályban Veczkó József: A tanulók iskolához való viszonyának pszichológiai vizsgálata Gáti Ferenc: Az általános iskolai nevelés pszichoterápiához hasonló mozzanatai Gádorné dr. Donáth Blanka - Gulyásné Szilágyi Zsuzsa: Dominancia igények ütköztetése és azok konfrontálása egészséges fiúcsoportban Nagy László: A tanuló ifjúság értelmi tevékenységének alakítása és az ismeretek alkalmazásának problémája Kalmár Magda: A fogalmi generalizáció és differenciáció néhány sajátossága felső tagozatba lépő tanulók élő természetről alkotott fogalmaiban, az absztrakciós nívó és a gondolkodási szerkezet függvényében Kósáné Ormai Vera: Magatartási zavarok súlyosságának megítélése pedagógusok és pszichológusok körében Hornné Erőss Anna: Mentális és emocionális érettség kapcsolata iskolába lépő gyermekeknél Sugárné Kádár Júlia¨Egy nyelvi jelkapcsolat alkalmazásának jellemzői 5-8 éves gyermekeknél Büky Béla: A beszédcélkutatás és ennek fejlődéslélektani vonatkozásai G. Cseres Judit: Kollektív problémamegoldás modell-vázlata kísérleti tanítás keretében Tóth Béla: Egy magyar irodalmi olvasókönyv illusztrációi a serdülők szemével Halász László: A művészeti kommunikáció értékelésének pszichológiai szintjei középiskolásoknál Kürti P. Jarmila: Orientációs bázis kiépítésének szerepe természettudományos fogalmak alakításában Kóbor Enikő: Tanárszakos egyetemi hallgatók pszichológiai vizsgálata Pálos Éva: A felnőttek általános alapismeretei és képességi szintjének fejlesztésére folytatott - iskolán kívüli - pedagógiai-pszichológiai kísérlet módszereinek és eredményeinek értékelése Várnagy László: Egy konkrét kísérlet és a távlati elvek a személyiségformáló munka problémakörében Lányiné Engelmayer Ágnes: A szociális érvényesülés sérülésének hatása értelmi fogyatékos gyermekek személyiségfejlődésére Tunkli László: Pszichológiai munka a fővárosi nevelési tanácsadókban Farkas Gyula: Akceleráció, szexuális nevelés és felvilágosítás Szilágyi Vilmos: A párválasztási érettség és a pszichoszexuális szocializáció vizsgálatához Dienes Erzsébet: Összefüggés néhány személyiség-tulajdonság és az intellektuális képesség között, tekintettel a pályaválasztási és alkalmasság-vizsgálati tapasztalatokra Völgyesy Pál: A pályaválasztási tanácsadást előkészítő tevékenység hatékonyságának vizsgálati lehetőségei Zrinszky László: Történetiség az ifjúság kutatásában Pataki Ferenc: A fiatalok társulási módjainak alakváltozásai Popper Péter: Antiszociális csoportok keletkezése fiatal korban Hunyady György: Tanulók interperszonális viszonyainak és személypercepciójának kutatási stratégiája Erdélyi Judit: Kísérleti vizsgálatok a 8-16 évesek közösségfogalmáról Hunyady Györgyné: A tanulmányi teljesítmény és az informális szerkezet összefüggésének vizsgálata iskolai csoportokban Hidas György - Buda Béla: Megfigyelések kiképző csoportok bomlási folyamatairól Papp Zoltán - Perczel Tamás: Szociálpszichológia üzemi alkalmazásának néhány módszertani kérdése Eiben Ottó: Atlétanők alkati analízise Nagykáldi Csaba: Sportolók motivációs anamnézise Hanzséros György: Mozdulatlan fegyver mozgó rendszerben (A tízeslövés problematikájáról a sportpisztoly-lövésben Nagy György - Czvek Lászlóné: Komplex testnevelési foglalkozások hatása iskolai tanulók sportágválasztási motívumaira Kautzky Norbert: Az interperszonális kapcsolatok és a teljesítmény összefüggése ifjúsági labdarugóknál Fehér István: Szociálpszichológiai vizsgálatok élvonalbeli labdarugó csapatnál Virág Teréz - Kismartoni Bea: Adatok a pszichoszomatikus tünetképzéshez Kardosné Geiger Ágota: Serdülőkor és családi mikroszociális miliő Nemes Lívia: "Pszichoszomatikus" és magatartászavarok összefüggése iskolás korban P. Mirtse Márta - Kassay Stefánia - Szegő Lívia - Rókay Edit - Flam Zsuzsa - Székács Judit - Puskás Júlia: Vizsgálatok a csecsemőkori sorvadásos állapotnak a személyiségfejlődésre gyakorolt késői hatásával kapcsolatban Hirsch Margit: Adalékok a gyermekkori személyiségfejlődési zavarok megelőzésének és előfokainak kérdéséhez Marcsek Zoltánné Klaniczay Sára: A kisgyermekkori dadogás kérdéséhez Kelen Ilona - Szakács Ferenc: Kísérlet a relaxáció (autogén tréning) és csoportpszichoterápia együttes alkalmazására pubertás korban Zsemlye Klára: A neurotikus művezetők szociálpszichológiai elemzése Vikár György: Serdülőkori neurózisok egyéni pszichoterápiájával szerzett tapasztalatok Körmendi Györgyi: Párhuzamos szülő- és gyermek-csoportpszichoterápia Benson Katalin - Gálfi Béla - Schenker László: Az asszociációs és a HOD-tesztek alkalmazhatósága idült pszichotikusok állapotváltozásainak elemzésében Hárdi István: A dinamikus rajzvizsgálat újabb eredményei, alkalmazás mániás-depresszív pszichózisnál Sáray Júlia: A serdülők demonstratív öngyilkossági kísérleteinek pszichodinamizmusa Farkas Lajos: A prekriminális csavargás tárgykörében végzett újabb vizsgálatok főbb eredményei Lukácsné Mezei Éva: Terápikus hatású pszichológiai beavatkozás lehetősége az első-bűntényes fiatalokkal szembeni büntetőeljárásban Majláth György: Gyermekek és fiatalkorúak sérelmére elkövetett szexuális bűncselekmények néhány sajátossága Kolos Tamás: Újabb vizsgálati adatok a gyermek- és fiatalkori öngyilkosság, dadogás és bűnözés etiológiai, valamint patomechanikai összefüggéseinek tárgyköréből Mayer Béla: A frusztráció és túlkompenzálás szerepe a közösségben élő adoleszcens szuicidium, illetve bűnelkövetőknél Tringer László: Pszichometriai módszerek kidolgozásában elért eddigi eredményeink Bergmann Erzsébet: Pubertáskorú tanulók személyiségképe Lakóhely Konstrukciós Próba és Rorschach-jegyzőkönyv összehasonlítása alapján Bödör Jenő: A legközelebbi fejlődési zónák és a taníthatóság mértékének tanulmányozása oktatókísérlettel a korrekciós I. osztályos tanulóknál Contents

Item Type: Journal
Publisher: Akadémiai Kiadó
Additional Information: Pszichológiai Tanulmányok, 14. kötet (1975) - Ifjúság és pszichológia, ISBN 963-05-0392-1
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: Kötegelt Import
Date Deposited: 08 Oct 2016 05:44
Last Modified: 04 Jan 2017 16:58
URI: http://real-j.mtak.hu/id/eprint/7908

Actions (login required)

Edit Item Edit Item