Beöthy Erzsébet-John-Steiner Vera: Magyar-angol kétnyelvű gyermekek hibázási mintázatának elemzése 7-14 Fabó Kinga: Az érzelmi hatástalanítás módjai művészi szövegekben 15-24 Fónagy Iván: A hangkarakterológia esélyei 25-43 Gergely György: Az aktuális tagolás szerepe a mondatértésben 45-63 Gósy Mária: A beszédmegértés folyamatának első szintjei 65-77 Herman József-Szentesi-Szépe Judit: Az afáziakutatás nyelvészeti perspektívái 79-92 Jarovinszkij Alekszandr: Korai szókincs a gyermeknyelvben 93-103 Kassai Ilona: Pszicho-szociolingvisztikai jegyzetek az akcentusról 105-117 Lengyel Zsolt: A gyermeknyelvi dialógus vizsgálatának néhány kérdése 119-129 Mikes Melánia: A nyelvek megkülönböztetése korai többnyelvű kommunikációban 131-147 Osmanné Sági Judit: A belső lexikonhoz való hozzáférés módjai és zavarai afáziás betegeknél 149-165 Pléh Csaba-Ackermann Farrel-Komlósy András: Az igemódosítók pszicholingvisztikájáról 167-191 Réger Zita: Az utánzás szerepe az anyanyelv elsajátításában 193-210 Sallai János-Szende Tamás: Spontán közlések beszédszüneteinek pszicholingvisztikai értelmezése 211-224 Síklaki István: A beszédaktusok szerepe a terápiás beszélgetés koherenciájában 225-231 Sugárné Kádár Júlia: Az életkor és a szociális körülmények hatása az alanyi, illetve állítmányi csoport kidolgozására, óvodások mondataiban 233-246 Szentmiklóssy Margit: Főbb konzekvenciák az [s] és [sz] hangok fonémaszimbólum-képződési folyamatának percepciós kísérletéből 247-259 Vértes O. András: Feszültségi-izgalmi érzelmeink tartományának növekedése és a nyelvhasználat 261-275 Szemle 277-300 Büky Béla: Achim Eschbach (szerk.), Bühler-Studien 277-282 Dörnyei Zoltán: Egy idegennyelv-elsajátítási modell: a monitorelmélet. Step-hen Krashen, Second Language Learning és H. Dulay-M. Burt-S. Krashen, Language Two 282-285 Gósy Mária: Lengyel Zsolt, Tanulmányok a nyelvelsajátítás köréből és Lengyel Zsolt, A gyermeknyelv 285-287 Kelemen Janka: Göncz Lajos, A kétnyelvűség pszichológiája 288-289 Kontra Miklós: Fred R. Hckman-Lawrence H. Bell-Diana Nelson (szerk.), Universals of Second Language Acquisition 290-292 Radnai Zsófia: Theo van Els-Theo Dongaerts (szerk.), Applied Linguistics and the Learning and Teaching of Foreign Languages 292-294 Szépe György: Miguel Siguán-William F. Mackey, Educacion у bilingüismo 294-296 Tüske Margit: Giuseppe Francescato, Il bilingue isolato 297-300 Pléh Csaba-Szépe György-Telegdi Zsigmond: Szerkesztői utószó 301-302 Tartalomjegyzék 303-303